Dieta na mocne włosy i paznokcie

hair-863698_1920Kiedy zaczynają się problemy z włosami i paznokciami najpierw sięgamy po suplementy, zamiast przyjrzeć się swojej diecie. Czasem mała zmiana żywienia, wprowadzenie niektórych produktów, daje podobny efekt jak zażywanie przeróżnych preparatów. Aby mieć piękne włosy i paznokcie należy:

  • spożywać produkty bogate w metioninę (aminokwas) zaliczamy do nich: jaja, ryby, nasiona sezamu, orzechy brazylijskie, produkty zbożowe, nasiona roślin strączkowych.
  • pamiętać o dostarczaniu kwasów omega -3, które wpływają korzystnie na kondycje włosów i paznokci (zapobiegają ich wypadaniu) – jeśli nie spożywamy odpowiednich ilości ryb, olejów i orzechów – należy włączyć do diety suplementacje kwasami omega – 3.
  • zadbać o odpowiednią ilość witamin A (podroby, jaja, produkty mleczne, marchew, szpinak, czerwona papryka, sałata, morele, brzoskwinia, śliwki, wiśnie), witaminy D (tłuste ryby, żółtko jaja, tłuste sery, margaryna, mleko w proszku) i witaminy E (olej słonecznikowy, z pestek winogron, orzechy laskowe, migdały, ziarna zbóż, tłuste ryby morskie) w diecie.
  • spożywać produkty bogate w biotynę czyli soje, jaja i orzechy. Witamina H (biotyna) jest jedna z najlepiej przebadanych substancji w kontekście wpływu na stan włosów i paznokci. Często zaleca się suplementacje – codzienna dawka 5000 mcg. Witamina H zwiększa ilość, grubość, elastyczność włosów i paznokci oraz wpływa na ich wzrost.
  • spożywać produkty bogate w cynk, który zapobiega kruchości i łamliwości paznokci oraz wypadaniu włosów. Znajdziemy go w: rybach, owocach morza, orzechach włoskich, migdałach, ziarnach słonecznika, mleku, serach oraz pełnych ziarnach.
  • pamiętać o dostarczenie odpowiedniej ilości magnezu (orzechy, kakao, przetwory zbożowe, rośliny strączkowe, czekolada), wapnia (mleko i jego przetwory, konserwy rybne, zielone rośliny, komosa ryżowa) żelaza (mięso, produkty zielone, produkty zbożowe z grubego przemiału oraz rośliny strączkowe) oraz kwasu foliowego ( jajko, warzywa zielone, wątróbka, żółtko jaja i warzywa strączkowe). Ich odpowiednia dawka zapobiega łamaniu, kruchości włosów i paznokci.

PAMIĘTAJ !!!

Prawidłowo zbilansowana dieta przyczynia się do dobrej kondycji organizmu w tym zdrowych włosów i paznokci. Dlatego codziennie spożywaj produkty ze wszystkich grup spożywczych.  Jedzmy: produkty zbożowe z pełnego ziarna, warzywa i owoce, jaja, nabiał, mięso, ryby, orzechy oraz nasiona roślin strączkowych. 😉

 

Przykładowa dieta na mocne włosy i paznokcie:

 Śniadanie

  • Jajecznica na parze z dwóch jajek ze szczypiorkiem
  • 2 kromki pełnoziarnistego chleba z pomidorem pospane pokrzywą
  • Herbata owocowa/kawa

II śniadanie

  • Jogurt naturalny z otrębami żytnimi, orzechami włoski, malinami i jagodami

 Obiad

  • Krem z warzyw z prażonymi migdałami posypany pokrzywą
  • Sola pieczona z cukinią i pomidorami, ziemniaczki pieczone, marchewka z nektarynką i rodzynkami

Podwieczorek

  • Muffinka z ciemnej czekolady i bananów

 Kolacja

  • Risotto z brązowego ryżu z grillowanym kurczakiem, pieczarkami, papryką i kukurydzą.

 

 

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *