Jak się zmotywować do zmiany ? (13 kroków)

  1. 111HUstal mierzalny cel – czyli taki, który będzie realny do spełnienia.
  2. Jeśli już wiesz, czego tak właśnie chcesz –  zaplanuj pierwszy krok, który przybliży Cię do wyznaczonego celu – może to być najmniejsza rzecz, np. nie zjedzenie czekolady następnego dnia czy pójście na spacer zamiast leżenie po pracy przed TV.
  3. Napisz plan działania – co, gdzie, jak, kiedy, po co, dlaczego – naprawdę pomaga.
  4. Zastanów się co do tej pory powodowało brak chcianej zmiany u Ciebie – może to wymówki, jeśli tak – nazwij je – brak czasu, zmęczenie, inne obowiązki, brak pieniędzy, brak umiejętności np. kulinarnych?? itp.  Warto wiedzieć co „ciągnie Cie na złą stronę mocy” ;).
  5. Zastanów się jak możesz obejść te przeszkody/wymówki.
  6. Ważne żebyś umiał je wyłapać kiedy nadejdą i zastosować  coś co pomoże je zwalczyć i przywróci chęć do działania.
  7. Znajdź osoby, które będą Cię wspierały, może to być przyjaciel, mąż, żona córka, syn czy znajomi na forum tematycznym – ważne żebyś czuł od nich wsparcie.
  8. Pamiętaj aby nie być zbyt surowy dla siebie – nie stosuj taktyki „samobiczowania się” – jedno ciastko zjedzone jeszcze nic nie znaczy wobec całego Twojego życia.
  9. Jeżeli zboczysz ze ścieżki, którą objąłeś – nie obwiniaj się – zamiast tego  zastanów się jakie wnioski możesz wyciągnąć z tego doświadczenia i co zrobisz inaczej następnym razem.
  10. Spróbuj wyobrazić sobie efekty Twojego działania – zamknij oczy i marz.
  11. Zastanów się jakie będziesz miał  korzyści, a jakie straty z osiągniętego celu.
  12. Staraj się rozsyłać pozytywną energie – bądź dobrze nastawiony do siebie i świata.
  13. Bądź cierpliwy, nie wszytko przychodzi od razu, a już na pewno nie zmiana. Na początku możesz czuć się nieswojo w nowo podjętych działaniach, ale po pewnym czasie na pewno odczujesz radość i satysfakcję.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *